קצת על איריס

בואו להכיר את הנגב עם חוקרת ומורת דרך המעניקה לכם חוויית שטח בלתי נשכחת, שמצליחה לרתק כל גיל, לחדש למביני עניין, משלבת תיאטרליות ותוך כדי יוצרת עבורכם חווית עומק, הנאה וגילוי, והכל ברגישות והקשבה לציפיות שלכם. כיום אני מכשירה קורסי מורי דרך, השתלמויות מדריכים, ועובדת עם שלל מפיקים, סוכנים המציעים ימי טיול וגיבוש וקבוצות פרטיות.

אני מציעה אטרקציות ופעילות בר מצווה, בת מצווה, טיולי משפחות, אטרקציות לטיול גיבוש צוותים, הכשרות למדריכים, טיולי נשים, פעילות מיוחדת לימי הולדת למבוגרים ועוד. ניתן לטייל ביום, בשקיעה ובלילה. אני מציעה סיורי עששיות ותצפיות כוכבים מודרכות כחלק מהחוויה.

נעים להכיר! שמי איריס ברזאני. אני אוהבת את החוץ. מגיל צעיר אהבתי לטייל, לחפש את הנסתר ולגלות את השלווה, ההנאה וחוויית ה'יחד' שנמצאת שם, בחוץ עירוני או מדברי.

אני מתגוררת עם משפחתי במושב קדש ברנע הממוקם בפתחת ניצנה לא רחוק מעזוז שבנגב, בסמוך לגבול עם מצרים. בעלת תואר שני בלימודי מדינת ישראל ועיסוק בחקר תרבות. כיום אני חוקרת עצמאית והגילויים הם הבסיס לסיוריי. אני נכנסת לארכיונים ומגלה אוצרות מן העבר, נפגשת ומקיימת קשרים חברתיים הדוקים עם א.נשים משבט אל עזזמה. אני משוטטת במדבר הנפלא ורואה את שינויי העונות בשיחים, עצים ותנועת בעלי החיים.

סגרתם לינה בפתחת ניצנה עזוז? רוצים לטייל איתי? כתבו לי. אבין מה הציפיות ואעזור לתכנן. אוכל להציע לכם ימי טיול, חצי ימי טיול, אטרקציות בדרום שנמשכות כשעתיים וחצי ועוד – בהדרכתי.

השאירו פרטים ואחזור אליכם:

 

בואו להכיר מקרוב בעמוד "על איריס"!

סיורים ואטרקציות

כמה דוגמאות להשראה, דברו איתי ונתפור לכם חוויה בלתי נשכחת

סודות שיבטה

מתי לאחרונה הסתובבתם בעיירה שעומדת נטושה כבר 1200 שנה וחשפתם את סודותיה? מתי הבטתם אל עבר מפואר ומשגשג וקיבלתם פרספקטיבה על חייכם בהווה? אני רוצה להזמין אתכם לסיור-מופע מרתק שבמהלכו נחשוף את סוד החיים וסוד ההיעלמות של תושבי שיבטה הקדומה, ואולי נגלה גם את סוד קיומנו שלנו דווקא בימים אלה.

'סודות שיבטה' זו יצירה מקורית המבוססת על מחקר היסטורי וארכיאולוגי מקיף, המוגש לכם באופן מרתק, הומוריסטי, ריאליסטי, רלוונטי ומפתיע. אף אחד לא יישאר אדיש לחוויה שיש בה ידע, הנאה בלתי נשכחת ומשמעותית במקום הנכון ובזמן הנכון – לכם.

גן לאומי שבטה, הנו השמור והמרשים מבין הערים הנבטיות בנגב. יחד נכנס לבתים, נציץ לבורות מים, נחפש ציורי קיר ונתרשם מיופייה של שבטה ומסיפורו של עם שידע לנצל את פוטנציאל החיים במדבר בגלגוליו השונים.

'סודות שבטה', חושפים פרק קסום ולא מוכר בתולדות הקשר בין האדם לנגב בתקופות קדומות וכיום.

לפרטים נוספים והזמנות

המדבר הנסתר של חבל ניצנה

לעיתים נדמה לנו שכבר היינו בכל פינה בארץ. מה עוד יש לחדש? אולם סביר שאת המדבר הנסתר של פתחת ניצנה אינכם מכירים. זהו מרחב מרתק בו הווה ועבר שכנים זה לזה, תופעות טבע מיוחדות, ומדבר שיש בו מרחב שמרחיב את הלב והנשמה. זה המקום בו אני חיה.

חבל ארץ קסום ולא מוכר זה מאופיין בדיונות חול מרהיבות, תופעות טבע מרשימות, סיפורי התיישבות עתיקה לצד חמש קהילות קסומות הגדלות לאיטן בפריפריה של הפריפריה הישראלית, ואתם הולכים להציץ פנימה ולהרגיש איך זה לחיות על הקצה.

בעונה החמה ניתן לטייל אחה"צ המאוחרים, לחוות יחד שקיעה מדברית ולהיכנס לחשיכה ולשלב גם תצפית כוכבים. יהיה מדהים!

אפשר לשלב מפגש עם חקלאי וסיור במשק, ביקור בבית הדבש המקומי, גלישת חולות ועוד אטרקציות מקומיות ונהדרות. 

במילים אחרות, מוזמנים ליצור קשר. ניתן לתפור עבורכם סיור חווייתי המתאים לכל גיל: משפחות מורחבות עם סבים וסבתות בחופשה משפחתית, קבוצות חברים וזוגות מטיילים, טיולי בני.ות מצוות, צוותי עבודה, פנסיונרים שחיים את החיים ועוד. 

סיור בנושא חלוצי המדבר

בזמן השואה, בשנת 1943 עולים על הקרקע שלושה מצפים שנועדו לבחון האם ניתן להרחיב את ההתיישבות העברית גם לשטחי הנגב הצחיחים. מדובר בסיפור שבקווים כללים עתיד לחזור על עצמו פעם אחר פעם בתקופות שונות ויש שיאמרו, עד ימינו אנו. מי אומר? אולי אלו החיים בפריפריה הגיאוגרפית של ישראל היום.

סיור בנושא חלוציות ינוע בין שנות הארבעים, החמישים, השמונים והעשור השני של המאה ה-21 ויגע בסיפורם האישי של החלוצים, היזמות האישית והלאומית, החלום אל מול המציאות. הסיור שלנו יכול להתחיל כבר בפאתי באר שבע ומשם פנימה אל מרחבי רמת הנגב. סיור זה מהווה תשתית עליו נרכיב במיוחד עבורכם חוויה חלוצית, יזמית, מדברית בלתי נשכחת המותאמת לכם.

סיורים בבאר שבע

מאברהם ועד רוביק דנילוביץ'

באר שבע כפי שמעולם לא הכרתם זו הבטחה. כמה פעמים מוזכרת באר שבע בתורה? האם מספר הפעמים אמור להעיד על חשיבות העיר? 

אני רוצה להכיר לכם את באר שבע שנועדה והגיעה לגדולות, ושעוצמתה חוזרת אליה בעשורים האחרונים בזכות אמונה ועשייה של מנהיגות מקומית. באר שבע לוקחת אותנו מאברהם אבינו ועד לביקורו של סאדאת, ממלחמת העולם הראשונה אל תוך מלחמת השחרור, מעיירה טורקית לעשייה חברתית עכשווית בועטת. בואו לגלות את באר שבע שמעולם לא הכרתם. היא מחכה להתגלות. יחד נבנה לכם את החוויה המותאמת לכם. 

סיורים בירושלים

ירושלים זו אהבתי הראשונה. בגיל שמונה עשרה התגוררתי ברובע היהודי עם שמונה נערות בנות גילי. יחד התאהבנו בעיר, למדנו אותה והדרכנו בה במסגרת שירותנו הצבאי. ירושלים עודדה אותי לצמוח ולהתפתח במשך למעלה מעשור. ירושלים הכירה לי את בן זוגי, ובה חגגתי את תחילת חיינו המשותפים. ירושלים היא עולם ומלואו, כעיר שחוברה לה יחדיו מאין סוף חלקיקים הנוגעים בעולם האמונה ובעולם המעשה. אני מציעה שלל סיורים ברחבי העיר העתיקה והחדשה סביב נושאים ותחומי עניין לבקשת המטיילים.

תצפיות כוכבים

להביט אל שמי הלילה ולקבל פרופורציה. מאז המצאת החשמל ניתקנו את הקשר ההיסטורי-תרבותי בינינו לבין גרמי השמיים, בינינו לבין היקום שלנו. השמיים היוו סמן, רמז, מזל לחיים שלנו. המדבר המופלא מספק לנו לילות זרועי כוכבים ומזמין אותנו לשוב ולהתחבר. תכלס, למה לא? יחד ניגע באסטרונומיה, מיתולוגיה, נזהה כוכבים וקונסטלציות, פלנטות ועוד.

מגיעים למדבר ולא קבעתם לשוטט ביקום שממעל? התצפיות יכולות להתקיים בכל מרחב חשוך ואף בסמוך למקום הלינה שלכם. התצפיות מתבצעות בעזרת פנס לייזר ואינן כוללות טלסקופים.

צפו בחוויה

צילם וערך במיומנות ויצירתיות איתמר שגיב

מעולם לא הייתם בשבטה ותרצו קצת להתרשם?
צפו בסרטון קצר שיכניס אתכם לאוירה